Nu har du som livsmedelshandlare möjlighet att erbjuda dina kunder ett efterfrågat verktyg. Ett unikt koncept där du, helt utan pekpinnar, hjälper dina kunder att göra medvetna val i frågan om det tillsatta sockret. 

Efter två års arbete är Sockercheckens märkning nu redo att rullas ut i Sverige. Vi har ett helt unikt koncept där efterfrågan från konsumenterna är mycket stor. Efter en pilotstudie utförd på Gotland, tillsammans med Coop Gotland och deras butik Stora Coop, vet vi att märkningen fungerar som ett uppskattat och viktigt verktyg för väldigt många människor.

Uppmärksamheten kring vår märkning har nu blivit stor, inte bara på Gotland, utan i hela Sverige. Bl.a. uppmärksammande Expressen oss med en förstasida och artikel i augusti 2020. Vi får nu dagligen ett mycket stort antal förfrågningar ifrån konsument, där frågan framförallt handlar om när vår märkning kommer till deras stad/butik.

Vi kommer att påbörja utrullningen av märkningen under hösten, och har en kapacitet att starta upp 6-8 butiker per månad. Vi kommer att prioritera geografik spridning före flera butiker i samma stad. Vill du som handlare vara tidigt ute på din ort, och få fördel av vad det innebär? Här finns en unik möjlighet att, för en väldigt liten investering, visa vad kundvård kan vara i praktiken!

 

Visa ditt intresse och ställ dig i kö här nedan, så kontaktar vi dig med detaljerat underlag samt information om när vi kan starta upp din butik på ett sätt som syns och hörs på stan!

Årets butik 2019 om Sockerchecken:
”Detta borde fler hänga på”


Nytänkande, kreativitet och ett stort hjärta som klappar för kundernas välmående är några av sakerna som gjort Stora Coop i Visby till ”Årets butik”.
- Med hjälp av Sockercheckens hyllmarkering avslöjar vi nu det dolda sockret – vilket känns helt rätt för oss. Det handlar inte om att komma med pekpinnar, utan är ett verktyg för våra kunder att göra medvetna val, säger Markus Wahlgren, Stormarknadschef på Stora Coop i Visby.


 
117880879_316104416164488_84373225214289
117820462_795036577925179_54445802015755
Jag vill veta mer!

Vad säger kunderna?

"Nästan så att jag vill drista det till att er idé är guds gåva till en förälder. :)"

- Anna, Borås.

"Varför har inte detta dykt upp tidigare? Så enkelt och självklart."

- Jennifer, Uppsala.

Utdrag ifrån Instagram